Albaniako Dürres "Hysen Çela" eta Shkodër-ko "Hamdi Bushati" Lanbide Heziketako eskolen hamabi irakaslek prestakuntza ikastaro batean parte hartu dute ekainaren 26tik 30era.
Proiektuak iraun bitartean, Europako esperientzietatik ikastea, beste eskola batzuetako kideekin esperientziak partekatzea, Europako proiektuetan parte hartzea eta ikasleen mugikortasunari buruz ikastea espero zuten albaniar eskolek.
Horrela, beharrei erantzunez, prestakuntza osoan zehar trebetasun malguak praktikatzeko eta horiek ikasleengan ere lantzeko hainbat jarduera egin dira.
Oro har, komunikazio-trebetasunak, talde-lana, higiene pertsonala eta motibazioa izan dira gehien aipatu diren kontzeptuak. Horrek erakusten du enpresen beharrak pertsonen arteko trebetasunetara bideratuta daudela, herrialdea edozein dela ere.
Bigarren egunean, prestakuntza Lanbide Heziketako zikloetako gastronomia- eta turismo-familietan zentratu zen. CDEAn eskaintzen diren ikastaroen aurkezpenarekin hasi eta eskola albaniarretan eskaintzen diren ikastaroen aurkezpenarekin jarraituz, saioak esperientziak trukatzen ahalbidetu zuen, alderdi eta erronka komunak identifikatuz.
Saio hau bereziki arrakastatsua izan zen eta irakasle albaniarrek gastronomia eta turismo ikasketak nola irakasten diren eta erabiltzen den metodologiari buruzko informazio gehiago jasotzeko interes handia erakutsi zuten.
Edukiei dagokienez, herrialdeen arteko curriculumak ere alderatu eta eztabaidatu dira. Eta metodologiari dagokionez, ETHAZI azaltzeko aukera izan dugu.
Cebanc elkarteko kideek Hysen Çelako gelak bisitatzeko aukera ere izan dute. Ostalaritzako eta Turismoko, Diseinuko eta Ehungintzako, Elikaduraren Teknologiako eta Itsasoko zikloak ematen diren ikasgelak hain zuzent.
Bisita amaitu ondoren, saioak enpresa-espiritua eta lanbide-heziketarekin duen lotura izan zituen ardatz.
Enpresa-espiritua oso modulu garrantzitsua da Lanbide Heziketako edozein ziklotarako, eta EAEn ez dago Enpresen Administrazioaren arloarekin lotuta. Irakaskuntza-planaren barruan kokatutako moduluan enpresa-ekimenari buruz erabilitako metodologia partekatu ahal izan genuen, bai eta euskal erakundeek enpresa-ekimenaren sustapenean duten garrantzia ere.
Parte-hartzaileak oso pozik geratu ziren prestakuntzarekin, eta jarduera gehiagotan laguntzen jarraitzeko prest agertu ziren. Gainera, oso positibotzat jo dituzte trebetasun malguak praktikatzeko egindako jarduerak.